Veelgestelde vragen

Een handig overzicht

Hoe kan ik producten kopen bij Mamathis?

Heel leuk dat je graag producten wilt kopen op onze webshop!

Bekijk onze producten in de verschillende categorieën van nieuwe en tweedehandsproducten en kies de gewenste producten door ze toe te voegen aan jouw winkelmandje.

Wanneer je klaar bent, klik je rechtsboven op het icoontje van het winkelmandje waarbij je de volgende stappen in het bestel- en betaalproces kunt doorlopen.

Als je reeds klant bent, heb je nu de gelegenheid om jouw login en wachtwoord in te vullen, maar je kan ook nieuwe klant worden of je kan kiezen om af te rekenen zonder klant te worden.

TIP: word eerst klant door in te schrijven op onze nieuwsbrief (zie home), dan krijg je een éénmalig te gebruiken welkomstcode voor 10% korting!

Kies de leveringswijze: bij je thuis, jouw buren, vrienden, familie of op je werk of een ophaalpunt van Bpost.

Kies je betaalmethode.

Controleer nog eens jouw gegevens zodat alles zeker klopt en rond dan de bestelling af.

Na afronding ontvang je per mail een bevestiging en gaan wij aan de slag.

Mochten er vragen zijn of mocht je problemen hebben in verband met uw bestelling, aarzel dan niet om ons te contacteren via info@mamathis.be of via ons formulier.

Welke kortingen kan ik gebruiken?

We voorzien 10% welkomstkorting voor nieuwe klanten. Hiervoor kan je je inschrijven op onze nieuwsbrief, via onze homepagina.

Daarnaast voorzien we een cashback-systeem, waardoor je nog eens 10% korting kunt bekomen op bepaalde nieuwe artikelen. Wij zullen per product steeds vermelden of het artikel in aanmerking komt voor de cashback. Meer info kan je hier terugvinden.

Wanneer er speciale gebeurtenissen zijn voor ons gezin, of bij feestdagen en andere gelegenheden zullen wij ook acties lanceren of kortingen geven. Deze zullen aangekondigd worden op de webshop, via onze nieuwsbrief en via onze sociale kanalen. Houd ons dus zeker in de gaten om ook die kortingen te scoren!

Hoe kan ik een cadeaubon inruilen?

Iedere cadeaubon heeft een unieke code. Deze kan ingevuld worden bij het uitchecken van je winkelwagen.

De cadeaubon kan gebruikt worden samen met andere kortingen.

Wanneer artikelen geretourneerd worden die met de cadeaubon werden betaald, krijg je een nieuwe cadeaubon voor de resterende waarde.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je kan betalen met
- Apple Pay
- Bancontact
- Google Pay
- Maestro
- Mastercard
- PayPal
- Shop Pay
- Visa

Nederlandse klanten kunnen eveneens betalen via iDeal

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Ja, bij het afhandelen van jouw winkelwagen kies je voor 'ophalen' en van zodra jouw pakje klaar is nemen we contact met je op om verder af te spreken.

Wanneer wordt mijn pakje verzonden?

Wij bereiden zorgvuldig de pakjes voor en versturen ze via Bpost.

Indien je bestelt op werkdagen voor 12u00 's middags, zorgen wij ervoor dat de bestelling nog dezelfde dag verzonden wordt. Anders wordt de bestelling de eerstvolgende werkdag verzonden.

Om je pakje het snelst te kunnen ontvangen selecteer je best een afhaalpunt.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Belgische klanten

De verzendkosten worden berekend bij de afhandeling van jouw winkelmandje, maar we voorzien gratis verzending vanaf 35,00 EUR.

Let op: indien de restwaarde van de producten onder dit bedrag zakt na retourneren, zullen de verzendkosten alsnog worden doorgerekend.

Verzenden naar een afhaalpunt kost 5,00 EUR extra.
Verzenden naar jouw adres kost 6,50 EUR extra.

Afhalen in Avelgem is ook mogelijk en is gratis.

Nederlandse klanten

De verzendkosten bedragen 7,50 EUR, maar we voorzien gratis verzending vanaf 80,00 EUR.

Let op: indien de restwaarde van de producten onder dit bedrag zakt na retourneren, zullen de verzendkosten alsnog worden doorgerekend.

Klanten buiten België of Nederland

Verzendkosten worden berekend naargelang het land en gewicht. Om je niet teveel te laten betalen, verkiezen wij dat je ons persoonlijk contacteert met de bezorggegevens en de gewenste artikelen, zodat we de exacte verzendingskost kunnen bepalen.
Gelieve een mailtje te sturen naar info@mamathis.be of ons contactformulier in te vullen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Indien wij het pakje nog niet verzonden hebben kan de bestelling nog geannuleerd worden. Neem contact met ons op via info@mamathis.be of via ons contactformulier.

Wij storten het betaalde bedrag zo snel mogelijk terug.

Kan ik de bestelde goederen ruilen?

Om bestelde goederen te ruilen, moeten de oorspronkelijk aangekochte artikelen geretourneerd worden en dien je een nieuwe bestelling te plaatsen.

Hoe kan ik artikelen retourneren?

Termijn

Je hebt 14 kalenderdagen de tijd om af te zien van jouw aankopen. Indien je bepaalde artikelen niet wenst aan te kopen, dien je ze binnen deze termijn terug te bezorgen.

Welke goederen

Alleen ongebruikte artikelen die zich in dezelfde staat bevinden als waarin je ze hebt ontvangen, komen in aanmerking voor een retour. Het artikel moet ook in de originele verpakking worden teruggestuurd.

Hygiënische of sanitaire artikelen (zoals kompressen, crèmes en moedermelkbewaarzakjes) kunnen niet worden geretourneerd bij een geopende verpakking.

Artikelen uit de collectie #IkVerdienEenTweedeKans kunnen niet geretourneerd worden.

Stap 1

Mail naar info@mamathis.be welke producten je niet bevallen, zodat wij weten welke artikelen er op de terugweg zijn.

Gelieve de reden erbij te noteren, dit kan ons verder helpen het assortiment zo goed als mogelijk op jouw wensen af te stemmen.

Stap 2

Hergebruik onze verpakking om kosten en het milieu te sparen. Stop jouw artikelen er met zorg terug in en sluit goed af.

Stap 3

Wij hebben ervoor gekozen om de retourkosten niet voor onze rekening te nemen. Anders dienen wij onze prijzen hierop aan te passen in het nadeel van onze klanten, maar dat vinden we niet eerlijk. Daardoor sta je zelf in voor de retourkosten.

Je kan de artikelen terug bezorgen op onderstaand adres:

Mamathis
Bleekveld 8
8580 Avelgem
België

Je kunt zelf een pakjesdienst kiezen, maar indien je dit wenst kan je ook in je mailtje vragen dat wij jou een retourlabel bezorgen. Dit verloopt via Bpost en het bedrag van de verzending zullen we dan verrekenen met de terugbetaling.

Stap 4

Wij bekijken zo snel mogelijk de geretourneerde artikelen en sturen jou een mail met de ontvangstbevestiging. Hierin zullen wij eveneens vermelden hoeveel de terugbetaling bedraagt. Dit bedrag wordt binnen de week overgemaakt.

Wat met beschadigde of verkeerd geleverde artikelen?

Wij verpakken jouw bestelling met de grootste zorg en bekijken bij het inpakken of er geen beschadigingen zijn.

We willen jou op die manier de beste service geven.

Natuurlijk kan er altijd iets fout lopen, daar willen wij ons alvast voor excuseren.

Mail ons op info@mamathis.be of vul ons contactformulier in en dan bekijken we samen hoe we tot de beste oplossing kunnen komen.

Hoeveel bedragen de retourkosten?

Wij hebben ervoor gekozen om de retourkosten niet voor onze rekening te nemen. Anders dienden wij onze prijzen hierop aan te passen in het nadeel van onze klanten, maar dat vinden we niet eerlijk. Daardoor sta je zelf in voor de retourkosten.

Ik heb producten van Mamathis cadeau gekregen, maar het past niet, wat moet ik doen?

Wanneer de artikelen werden geleverd bij de cadeautjesgever, gelden de normale voorwaarden om te retourneren.

Wanneer de artikelen bij jou werden geleverd, kan je deze terug bezorgen zoals beschreven bij de retourvoorwaarden, maar wordt een cadeaubon uitgeschreven als compensatie.

Wat doen jullie met mijn foto's?

Wij zijn zelf zeer begaan met onze privacy en daarom willen we hierin heel duidelijk zijn naar jou als klant.

Wij gebruiken op onze website, sociale media, ... voornamelijk eigen foto's/video's of beeldmateriaal dat wij kregen van onze leveranciers.

Indien jij of andere klanten ons beeldmateriaal toesturen of taggen op sociale media, is dit leuk voor andere klanten als wij deze ook mogen gebruiken, herposten, ... Dit zullen we echter nooit doen zonder jouw toestemming. Laat ons dit dus zeker weten!

Assortiment

Ik vind iets niet waarvan ik verwachtte dat Mamathis het wel zou verkopen?

Wij zijn startende ondernemers en jonge ouders van 1 zoontje. Daardoor hebben we vooral ervaring met wat we zelf kennen en gebruikt hebben, maar intussen deden we echt al heel veel onderzoek en kennen we producten waarvan we helaas het bestaan nog niet wisten op het moment dat wij het nodig hadden.

We proberen daaraan tegemoet te komen en deze producten te voorzien voor jou als klant.

Voor bepaalde producten zijn we nog volop aan het zoeken naar een geschikte leverancier of zijn we nog aan het onderhandelen.

Indien je echter vindt dat er nog producten ontbreken, gelieve ons daarvan op de hoogte te brengen via info@mamathis.be of rechtstreeks via ons contactformulier.

Wij zullen kijken wat we kunnen doen om je toch te helpen en bovendien om ons assortiment uit te breiden om andere klanten te helpen.

Mijn favoriet artikel is uitverkocht, wat nu?

Aarzel niet om ons te contacteren via info@mamathis.be of via ons contactformulier en dan kijken we of we het nog kunnen bijbestellen.

Het is eveneens mogelijk dat wij dit reeds besteld hebben bij onze leverancier en we onze voorraad nog niet opnieuw aangevuld hebben, omdat het artikel nog onderweg is. Wanneer wij weten dat je dit artikel graag had aangekocht, kunnen wij je als eerste op de hoogte brengen van de aanvulling van onze voorraad.

Tot welke maat gaat het assortiment?

We vinden het zeer belangrijk dat alle klanten bij ons terecht kunnen, daarom proberen we een ruim assortiment te voorzien en dit ook voor grotere maten tot 3XL.

Kan ik een cadeaubon aankopen?

Ja hoor! Maak jouw geliefde, zus, dochter, vriendin, ... blij met een cadeaubon van Mamathis!

Kies bovenaan bij de producten voor 'cadeaubon' en kies het gewenste bedrag.

Ander bedrag in gedachten? Contacteer ons via info@mamathis.be of via het formulier.

Ik wil een artikel van Mamathis cadeau doen, kan dat?

Natuurlijk kan dat! Maak jouw geliefde, zus, dochter, vriendin, ... blij met de producten van Mamathis!

Je kunt de artikelen laten bezorgen bij jou. Wanneer deze artikelen niet passen of toch niet zo leuk zijn als verwacht, gelden de normale voorwaarden om te retourneren.

Indien je de artikelen rechtstreeks bij de ontvanger laat bezorgen en ze passen niet of zijn niet zo leuk als verwacht, kan deze persoon de artikelen terug bezorgen zoals beschreven bij de retourvoorwaarden, maar wordt een cadeaubon uitgeschreven als compensatie.

Maatadvies

Welke maat heb ik nodig?

Wij verkopen zowel gewone kledij als specifieke zwangerschapskledij.

Specifieke zwangerschapskledij houdt altijd al rekening met het feit dat jouw lichaam tijdens de zwangerschap wat uitzet. We raden dus aan jouw gewone maat aan te kopen.

De gewone kledij houdt daar natuurlijk geen rekening mee. Wij hebben echter alle kledij gepast met een zwanger lichaam en zullen bij de artikelen die zwangerschapsproof zijn de gepaste uitleg geven en eventueel aanraden een maatje groter te kopen.

Is er toch nog twijfel over een bepaalde maat, dan raden we aan om ons te contacteren via info@mamathis.be of via ons contactformulier, dan proberen we je zo snel mogelijk advies op maat te geven.

Vanaf wanneer kan ik zwangerschapskledij dragen?

Je hoeft zeker niet te wachten tot je een bolle buik hebt om zwangerschapskledij te dragen.

Broeken/rokken
De meeste vrouwen ondervinden al na enkele weken zwangerschap dat hun onderbuik een klein beetje is uitgezet en merken dat hun broeken iets aangenamer zitten met de broekknop open. Vanaf dat moment is het zeker aangeraden zwangerschapsbroeken te dragen, deze zijn hierop voorzien en zullen zalig aanvoelen.

Bovenkledij
Specifieke zwangerschapskledij is ontworpen om voldoende ruimte te voorzien voor de groeiende buik maar is ook mooi zonder buikje. Dit zullen wij dan ook vermelden.

Hoe lang kan ik zwangerschapskledij dragen?

Zwangerschapskledij is speciaal ontworpen om mee te gaan tot het einde van de zwangerschap. De gebruikte stoffen rekken goed mee en de zwangerschapsbroeken zijn voorzien om zich in functie van de bolle buik aan te passen.

De zwangerschapskleedjes worden nadien vaak doorgedragen omdat ze
comfortabel zitten maar ook hip zijn. De zwangerschapsbroeken zullen sowieso de eerste weken nog comfortabeler zijn dan gewone broeken, maar zal je wellicht nadien niet meer aantrekken.

Wat is het verschil tussen zwangerschapskledij en borstvoedingskledij?

Uit eigen ervaring weten wij dat veel borstvoedingskledij vaak zwangerschapskledij is, wat niet altijd ideaal is als je buikje geleidelijk aan opnieuw vermindert.

Daarnaast is zwangerschapskledij niet altijd geschikt om borstvoeding te geven.

Omdat Charlotte intussen meer dan 10 maand borstvoeding geeft, vinden wij het heel belangrijk om steeds duidelijk te vermelden waarvoor de kledij geschikt is én kan er ook op die manier gefilterd worden.

Wij verkopen namelijk ook kledij die niet speciaal ontworpen is voor zwangere lichamen of vrouwen die borstvoeding geven, maar die er wel ideaal voor kan zijn. De buitenwereld hoeft namelijk niet altijd met één blik op je kledij al te weten dat je zwanger bent (geweest) of borstvoeding geeft of hebt gegeven.

Daarnaast vinden we het belangrijk dat jouw favoriete stuks nadien ook nog gedragen kunnen worden.

Wat is 'één maat'?

Wij gebruiken deze term indien dit kledingstuk slechts in één maat verkocht wordt. Dit kledingstuk tailleert meestal ruim en past voor verschillende maten.

#IkVerdienEenTweedeKans

Waarom verkopen jullie tweedehandsproducten?

Uit eigen ervaring weten we dat bepaalde artikelen slechts een korte tijd kunnen gebruikt worden en dit is soms echt zonde. Niet alleen voor uw portemonnee maar ook voor het milieu!

Momenteel zijn steeds meer mensen bereid om tweedehandsproducten te gebruiken, want een tweede kans geven aan een product is toch een mooie zaak?

Helaas is er een beperkt aanbod en het vinden van de tweedehandsspullen in deze categorieën loopt niet altijd even vlot via de gekende tweedehandszaken en -websites.

Daarnaast is het niet evident en vooral een tijdrovend werkje om al die spullen via typische tweedehandskanalen te verkopen: foto's nemen, teksten plaatsen, contactgegevens uitwisselen, bij ieder pakje naar het postkantoor gaan of afspreken met de koper...

Daarom willen wij hier een platform aanbieden om zowel koper als verkoper van tweedehandsartikelen te ontlasten.

We voorzien dat kledij en andere goederen die binnen ons eigen 'nieuwe' assortiment passen, eveneens als tweedehands kunnen aangekocht en verkocht worden.

Wij verkopen geen speelgoed of babykleertjes tweedehands, uitgezonderd babypakjes die in een pakket zijn met kledij van de mama.

Hoe kan ik tweedehandsproducten kopen bij Mamathis?

De tweedehandsproducten zijn terug te vinden bovenaan bij #IkVerdienEenTweedeKans.

Het is mogelijk om zowel nieuwe als tweedehandsgoederen aan te kopen in één bestelling, maar tweedehandsgoederen kunnen niet geretourneerd worden.

Bekijk onze producten in de verschillende categorieën van nieuwe en tweedehandsproducten en kies de gewenste producten door ze toe te voegen aan jouw winkelwagen.

Wanneer je klaar bent, klik je rechtsboven op het icoontje van het winkelmandje waarbij je de volgende stappen in het bestel- en betaalproces kunt doorlopen.

Als je reeds klant bent, heb je nu de gelegenheid om jouw login en wachtwoord in te vullen, maar je kan ook nieuwe klant worden of je kan kiezen om af te rekenen zonder klant te worden.

TIP: word eerst klant door in te schrijven op onze nieuwsbrief (zie homepagina), dan krijg je een éénmalig te gebruiken welkomstcode voor 10% korting!

Kies de leveringswijze: bij je thuis, jouw buren, vrienden, familie of op je werk of een ophaalpunt van Bpost.

Kies je betaalmethode.

Controleer nog eens jouw gegevens zodat alles zeker klopt en rond dan de bestelling af.

Na afronding ontvang je per mail een bevestiging en gaan wij aan de slag.

Indien je nog vragen hebt of mocht je problemen hebben in verband met jouw bestelling, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren via info@mamathis.be of via ons formulier.

Kan ik ook eigen goederen verkopen via Mamathis?

Ja hoor! Stuur vrijblijvend een mailtje naar info@mamathis.be of contacteer ons via het formulier en dan bezorgen we je meer info.

Wij aanvaarden producten die al dan niet bij ons werden aangekocht en die in de lijn van ons eigen assortiment liggen. De producten moeten dus het leven van zwangere dames en kersverse ouders makkelijker maken.

Goederen die we niet aanvaarden:
- producten met duidelijke gebruikssporen, geurtjes, vlekken, gaatjes, ...
- producten die voor persoonlijk en éénmalig gebruik zijn, zoals compressen, crèmes, moedermelkbewaarzakjes, ...