Retour / Terugbetaling

De mogelijkheid van retourzending geldt gedurende 30 dagen. Indien er meer dan 30 dagen zijn verlopen sinds je aankoop, kunnen we je geen ruil of terugbetaling aanbieden.

Alleen ongebruikte artikelen die zich in dezelfde staat bevinden als waarin je ze hebt ontvangen, komen in aanmerking voor een retour. Het artikel moet ook in de originele verpakking worden teruggestuurd.

Sommige artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Dat geldt bijvoorbeeld voor beperkt houdbare artikelen zoals voeding, bloemen, kranten of tijdschriften. We aanvaarden ook geen retouren van hygiënische of sanitaire artikelen, gevaarlijke materialen, of brandbare vloeistoffen of gassen.

Andere artikelen die niet kunnen worden geretourneerd:
* cadeaubonnen
* downloadbare softwareproducten
* sommige producten voor gezondheid en persoonlijke hygiëne
Om je retour te verwerken, hebben we een aankoopbon of een bewijs van je aankoop nodig.
Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant.

In bepaalde gevallen wordt slechts een gedeelte van de prijs terugbetaald: (indien van toepassing)
* Boeken die duidelijk zijn gebruikt
* Cd's, dvd's, videobanden, software, games, cassettebanden of vinylplaten waarvan de verpakking is geopend
* Artikelen die zich niet in hun oorspronkelijke staat bevinden, beschadigd zijn of waarvan onderdelen ontbreken, en waarbij dit niet aan ons te wijten is
* artikelen die niet binnen een periode van 30 dagen na levering worden teruggestuurd
Terugbetalingen (indien van toepassing)
Na ontvangst en inspectie van de teruggezonden artikelen, sturen we je via e-mail een ontvangstbevestiging. We laten je ook weten of we je terugbetaling hebben goedgekeurd of geweigerd.
Als we je terugbetaling goedkeuren, wordt deze verwerkt en binnen een bepaald aantal dagen automatisch via je creditcard of je oorspronkelijke betalingsmethode verrekend.

Verlate of ontbrekende terugbetalingen (indien van toepassing)
Als je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening.
Neem dan eventueel contact op met de uitgever van je creditcard. Het kan even duren voor je terugbetaling te zien is.
Als dat niet het probleem is, neem dan contact op met je bank. Vaak is er tijd nodig om een terugbetaling te verwerken.
Heb je dit gedaan, maar heb je je terugbetaling nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via info@mamathis.be.
Afgeprijsde artikelen (indien van toepassing)
Er kunnen geen terugbetalingen worden gedaan voor artikelen die zijn afgeprijsd.

Ruilen (indien van toepassing)
We vervangen alleen defecte of beschadigde artikelen. Als je een artikel wilt ruilen tegen hetzelfde artikel, stuur dan een e-mail naar info@mamathis.be en stuur het artikel naar Bleekveld 8, Avelgem, West-Vlaanderen, 8580, België.

Geschenken
Als het gaat om een artikel dat specifiek als cadeau gekocht is en rechtstreeks naar jou is verstuurd, ontvang je een tegoed voor de waarde van het teruggestuurde artikel. We sturen je een cadeaubon zodra we het teruggestuurde artikel hebben ontvangen.

Indien het artikel bij aankoop niet als cadeau is aangemerkt of de gever het artikel eerst zelf in ontvangst heeft genomen en pas daarna aan jou heeft gegeven, betalen we het artikel terug aan diegene die het jou gegeven heeft en krijgt diegene dus bericht dat je het hebt teruggestuurd.
Verzending
Om je artikel terug te sturen, moet je het verzenden naar Bleekveld 8, Avelgem, West-Vlaanderen, 8580, België.

De verzendkosten voor het terugsturen van het artikel zijn voor jouw rekening. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Wanneer je een terugbetaling ontvangt, worden de verzendkosten in mindering gebracht van je terugbetaling.

Hoe lang een vervangend artikel naar jou onderweg is, hangt af van waar je je bevindt.

Als je ons een artikel stuurt met een waarde van meer dan € 75, overweeg dan een verzendservice met een traceeroptie of een verzekering. We geven geen garantie dat we je teruggestuurde artikel zullen ontvangen.

Een handig overzicht

Hoe kan ik producten kopen bij Mamathis?

Heel leuk dat u graag producten wilt kopen op onze webshop!

Bekijk onze producten in de verschillende categorieën van nieuwe en tweedehandsproducten en kies de gewenste producten door ze toe te voegen aan uw winkelmandje.

Wanneer u klaar bent, klikt u rechtsboven op het icoontje van het winkelmandje waarbij u de volgende stappen in het bestel- en betaalproces kunt doorlopen.

Als u reeds klant bent, hebt u nu de gelegenheid om uw login en wachtwoord in te vullen, maar u kunt ook nieuwe klant worden of u kunt kiezen om af te rekenen zonder klant te worden.

TIP: word eerst klant door in te schrijven op onze nieuwsbrief (zie home), dan krijgt u een éénmalig te gebruiken welkomstcode voor 10% korting!

Kies de leveringswijze: bij u thuis, uw buren, vrienden, familie of op uw werk of een ophaalpunt van Bpost.

Kies je betaalmethode.

Controleer nog eens uw gegevens zodat alles zeker klopt en rond dan de bestelling af.

Na afronding ontvangt uw per mail een bevestiging en gaan wij aan de slag.

Mochten er vragen zijn of mocht u problemen hebben in verband met uw bestelling, aarzel dan niet om ons te contacteren via info@mamathis.be of via ons formulier.

Welke kortingen kan ik gebruiken?

We voorzien 10% welkomstkorting voor nieuwe klanten. Hiervoor dient u zich in te schrijven op onze nieuwsbrief , dit kan op onze homepagina.

Daarnaast voorzien we een cashback-systeem, waardoor u nog eens 10% korting kunt bekomen op bepaalde nieuwe artikelen. Wij zullen per product steeds vermelden of het artikel in aanmerking komt voor de cashback. Meer info kunt u hier terugvinden.

Bij dagen met een speciale betekenis voor ons als gezin, feestdagen en andere gelegenheden zullen wij ook acties lanceren of kortingen geven. Deze zullen aangekondigd worden via de webshop zelf, via onze nieuwsbrief en via onze sociale media. Houd ons dus zeker in de gaten om ook die kortingen te scoren!

****** Hoe kan ik een cadeaubon inruilen?******

****** Wat zijn de betaalmogelijkheden?******

U kunt betalen met ....

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Wij voorzien voorlopig geen afhaalmogelijkheden.

Wanneer wordt mijn pakje verzonden?

Wij bereiden zorgvuldig de pakjes voor en versturen via Bpost.

Indien u bestelt voor 12u00 op werkdagen, zorgen wij ervoor dat de bestelling nog dezelfde dag verzonden wordt. Anders wordt de bestelling de eerstvolgende werkdag verzonden.

Bij levering aan een Postpunt zult u het pakje het allersnelst ontvangen.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Belgische klant

De verzendkosten worden berekend bij de afhandeling van uw winkelmandje, maar we voorzien gratis verzending vanaf 65,00 EUR.

Let op: indien de restwaarde van de producten onder dit bedrag zakt na retourneren, zullen de verzendkosten alsnog worden doorgerekend.

Verzenden naar een afhaalpunt kost 4,00 EUR extra.
Verzenden naar uw adres kost 6,00 EUR extra.

Nederlandse klant

De verzendkosten bedragen 6,00 EUR, maar we voorzien gratis verzending vanaf 100,00 EUR.

Let op: indien de restwaarde van de producten onder dit bedrag zakt na retourneren, zullen de verzendkosten alsnog worden doorgerekend.

Klanten buiten België of Nederland

Verzendkosten worden berekend naargelang het land en gewicht. Om u niet teveel te laten betalen, verkiezen wij dat u ons persoonlijk contacteert met de bezorggegevens en de gewenste artikelen, zodat we de exacte verzendingskost kunnen bepalen.
Gelieve een mailtje te sturen naar info@mamathis.be of ons contactformulier in te vullen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Indien wij het pakje nog niet verzonden hebben kan de bestelling nog geannuleerd worden. Neem contact met ons op via info@mamathis.be of via ons contactformulier.

Wij storten het betaalde bedrag zo snel mogelijk terug.

Kan ik de bestelde goederen ruilen?

Om bestelde goederen te ruilen, moeten de oorspronkelijk aangekochte artikelen geretourneerd worden en dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

Hoe kan ik artikelen retourneren?

Termijn

U heeft 14 kalenderdagen de tijd om af te zien van uw aankopen. Indien u bepaalde artikelen niet wenst aan te kopen, dient u ze binnen deze termijn terug te bezorgen.

Stap 1

Gelieve zo snel mogelijk het ingevulde retourformulier te versturen naar info@mamathis.be zodat weten welke artikelen er op de terugweg zijn.

Dit retourformulier is een bijlage in PDF die wij u per mail hebben bezorgd. Hierop kunt u aanduiden welke producten u liever niet wenst te kopen en de reden erbij noteren.

Die reden kan ons verder helpen het assortiment zo goed als mogelijk op uw wensen af te stemmen.

Stap 2

Hergebruik onze verpakking om kosten en het milieu te sparen. Doe uw artikelen er met zorg terug in en sluit goed af.

Stap 3

Wij hebben ervoor gekozen om de retourkosten niet voor onze rekening te nemen. Anders dienden wij onze prijzen hierop aan te passen in het nadeel van onze klanten, maar dat vinden we niet eerlijk. Daardoor staat u zelf in voor de retourkosten.

U kunt de artikelen terug bezorgen op onderstaand adres:

Mamathis
Bleekveld 8
8580 Avelgem
België

Wat met beschadigde of verkeerd geleverde artikelen?

Wij verpakken uw bestelling met de grootste zorg en bekijken bij het inpakken of er geen beschadigingen zijn.

We willen u op die manier de beste service te geven.

Natuurlijk kan er altijd iets fout lopen, daar willen wij ons alvast voor excuseren.

Mail ons op info@mamathis.be of vul ons contactformulier in, en dan bekijken we samen hoe we tot de beste oplossing kunnen komen.

Hoeveel bedragen de retourkosten?

Wij hebben ervoor gekozen om de retourkosten niet voor onze rekening te nemen. Anders dienden wij onze prijzen hierop aan te passen in het nadeel van onze klanten, maar dat vinden we niet eerlijk. Daardoor staat u zelf in voor de retourkosten.

Assortiment

Ik vind iets niet waarvan ik verwachte dat Mamathis het wel zou verkopen?

Wij zijn startende ondernemers en jonge ouders van 1 zoontje. Daardoor hebben we vooral ervaring met wat we zelf kennen en gebruikt hebben, maar intussen deden we echt al heel veel onderzoek en kennen we producten waarvan we helaas het bestaan nog niet wisten op het moment dat wij het nodig hadden.

We proberen daaraan tegemoet te komen en deze producten te voorzien voor u als klant.

Voor bepaalde producten zijn we nog volop aan het zoeken naar een geschikte leverancier of zijn we nog aan het onderhandelen.

Indien u echter vindt dat er nog producten ontbreken, gelieve ons daarvan op de hoogte te brengen via info@mamathis.be of rechtstreeks via ons contactformulier.

Wij zullen kijken wat we kunnen doen om u toch te helpen en bovendien om ons assortiment uit te breiden om andere klanten te helpen.

Mijn favoriet artikel is uitverkocht, wat nu?

Aarzel niet om ons te contacteren via info@mamathis.be of via ons contactformulier en dan kijken we of we het nog kunnen bijbestellen.

Het is eveneens mogelijk dat wij dit reeds besteld hebben bij onze leverancier en we onze voorraad nog niet opnieuw aangevuld hebben omdat het artikel nog onderweg is. Wanneer wij weten dat u dit artikel graag had aangekocht, kunnen wij u als eerste op de hoogte brengen van de aanvulling van onze voorraad.

Tot welke maat gaat het assortiment?

We vinden het zeer belangrijk dat alle klanten bij ons terecht kunnen, daarom proberen we een ruim assortiment te voorzien en dit ook voor grotere maten tot 3XL.

***** Kan ik een cadeaubon aankopen?******

Ja hoor! Maak jouw geliefde, zus, dochter, vriendin, ... blij met een cadeaubon van Mamathis!

Kies bovenaan bij de producten voor 'cadeaubon' en kies het gewenste bedrag.

Maatadvies

Welke maat heb ik nodig?

Wij verkopen zowel gewone kledij als specifieke zwangerschapskledij.

Specifieke zwangerschapskledij houdt altijd al rekening met het feit dat uw lichaam tijdens de zwangerschap wat uitzet. We raden dus aan uw gewone maat aan te kopen.

De gewone kledij houdt daar natuurlijk geen rekening mee. Wij hebben echter alle kledij gepast met een zwanger lichaam en zullen bij de artikelen die zwangerschapsproof zijn de gepaste uitleg geven en eventueel aanraden een maatje groter te kopen.

Is er toch nog twijfel over een bepaalde maat, dan raden we aan om ons te contacteren via info@mamathis.be of via ons contactformulier, dan proberen we u zo snel mogelijk advies op maat te geven.

Vanaf wanneer kan ik zwangerschapskledij dragen?

U hoeft zeker niet te wachten tot u een bolle buik hebt om zwangerschapskledij te dragen.

De meeste vrouwen ondervinden al na enkele weken zwangerschap dat hun onderbuik een klein beetje is uitgezet en merken dat hun broeken iets aangenamer zitten met de knoop open. Vanaf dat moment is het zeker aangeraden zwangerschapsbroeken te dragen, deze zijn hierop voorzien en zullen zalig aanvoelen.

Hoe lang kan ik zwangerschapskledij dragen?

Zwangerschapskledij is speciaal ontworpen om mee te gaan tot het einde van de zwangerschap. De gebruikte stoffen, rekken goed mee en bij de zwangerschapsbroeken is er meestal voorzien om in functie van de bolle buik aan te passen.

De zwangerschapskleedjes worden vaak doorgedragen omdat ze
comfortabel zitten maar ook hip zijn. De zwangerschapsbroeken zullen sowieso de eerste weken nog comfortabeler zijn dan gewone broeken, maar zal u wellicht nadien niet meer aantrekken.

Wat is het verschil tussen zwangerschapskledij en borstvoedingskledij?

Uit eigen ervaring weten wij dat veel borstvoedingskledij vaak zwangerschapskledij is, wat niet altijd ideaal is als je buikje geleidelijk aan opnieuw vermindert.

Daarnaast is zwangerschapskledij niet altijd geschikt om borstvoeding te geven.

Omdat Charlotte intussen meer dan 10 maand borstvoeding geeft, vinden wij het heel belangrijk om steeds duidelijk te vermelden waarvoor de kledij geschikt is én kan er ook op die manier gefilterd worden.

Wij verkopen namelijk ook kledij die niet speciaal ontworpen is voor zwangere lichamen of vrouwen die borstvoeding geven, maar die er wel ideaal voor kan zijn. De buitenwereld hoeft namelijk niet altijd met één blik op je kledij al te weten dat je zwanger bent (geweest) of borstvoeding geeft of hebt gegeven.

Wat is 'één maat'?

Wij gebruiken deze term indien dit kledingstuk slechts in één maat verkocht wordt. Dit kledingstuk tailleert meestal ruim en past voor verschillende maten.

Tweedehands

Waarom verkopen jullie tweedehandsproducten?

Uit eigen ervaring weten we dat bepaalde artikelen slechts een korte tijd kunnen gebruikt worden en dit is soms echt zonde. Niet alleen voor uw portemonnee maar ook voor het milieu!

Momenteel zijn steeds meer mensen bereid om tweedehandsproducten te gebruiken, want een tweede leven geven aan een product is toch een mooie zaak?

Helaas is er een beperkt aanbod en het vinden van de tweedehandsspullen in deze categorieën loopt niet altijd even vlot via de gekende tweedehandszaken en -websites.

Daarnaast is het niet evident en vooral een tijdrovend werkje om al die spullen via typische tweedehandskanalen te verkopen: foto's nemen, teksten plaatsen, contactgegevens uitwisselen, bij ieder pakje naar de post gaan of afspreken met de koper...

Daarom willen wij hier een platform aanbieden om zowel koper als verkoper van tweedehandsartikelen te ontlasten.

We voorzien dat kledij en andere goederen die binnen ons eigen 'nieuwe' assortiment passen, eveneens als tweedehands kunnen aangekocht en verkocht worden.

Wij verkopen geen speelgoed of babykleertjes tweedehands, uitgezonderd babypakjes die in een pakket zijn met kledij van de mama.

Hoe kan ik tweedehandsproducten kopen bij Mamathis?

De tweedehandsproducten zijn terug te vinden onder een apart tabblad naast de productpagina bovenaan.

Het is mogelijk om zowel nieuwe als tweedehandsgoederen aan te kopen in één bestelling, maar tweedehandsgoederen kunnen niet geretourneerd worden.

Bekijk onze producten in de verschillende categorieën van nieuwe en tweedehandsproducten en kies de gewenste producten door ze toe te voegen aan uw winkelmandje.

Wanneer u klaar bent, klikt u rechtsboven op het icoontje van het winkelmandje waarbij u de volgende stappen in het bestel- en betaalproces kunt doorlopen.

Als u reeds klant bent, hebt u nu de gelegenheid om uw login en wachtwoord in te vullen, maar u kunt ook nieuwe klant worden of u kunt kiezen om af te rekenen zonder klant te worden.

TIP: word eerst klant door in te schrijven op onze nieuwsbrief (zie home), dan krijgt u een éénmalig te gebruiken welkomstcode voor 10% korting!

Kies de leveringswijze: bij u thuis, uw buren, vrienden, familie of op uw werk of een ophaalpunt van Bpost.

Kies je betaalmethode.

Controleer nog eens uw gegevens zodat alles zeker klopt en rond dan de bestelling af.

Na afronding ontvangt uw per mail een bevestiging en gaan wij aan de slag.

Mochten er vragen zijn of mocht u problemen hebben in verband met uw bestelling, aarzel dan niet om ons te contacteren via info@mamathis.be of via ons formulier.

Kan ik ook eigen goederen verkopen via Mamathis?

Ja hoor! Stuur vrijblijvend een mailtje naar info@mamathis.be of contacteer ons via het formulier en dan bezorgen we u meer info.

Goederen die we wel aanvaarden:
- producten die niet bij ons werden aangekocht;
- producten die in de lijn van ons eigen assortiment liggen, dus producten om het leven van zwangere dames en kersverse ouders makkelijker te maken.

Goederen die we niet aanvaarden:
- producten met duidelijke gebruikssporen, geurtjes, vlekken, gaatjes, ...

- producten die voor persoonlijk en éénmalig gebruik zijn, zoals compressen, crèmes, moedermelkbewaarzakjes, ...